Font de la imatge: clotildeperrin.net
Aquest blog va començar el meu primer any d'interinatge com a tasca d'un curs de formació i el vaig seguint. En ell penjo coses relacionades amb el món de l'educació que són del meu interès.
M'agradaria que fos útil i que s'alimentes tant dels vostres comentaris com de tot allò que us interessi d'aquest món i vulgueu compartir.
Benvinguts sigueu tots/es, salut i bona visita!

lunes, 28 de marzo de 2011

Saturnino de la Torre: una visió creativa plena de bondat i aprovació!


Primer de tot, vull penjar-vos aquest curtmetratge que té molt a veure amb l'article del Saturnino: l'aprovació i com ens ajuda aquesta a treure el millor de nosaltres mateixos. Realment una medecina meravellosa! Espero que el gaudiu molt!

“Estamos en el saber hacer, y debemos educar para ser. Simplificando mucho, educar es sacar las capacidades y la bondad que hay en las personas. En todo ser humano hay creatividad y hay bondad, ¿por qué no tratar de compartirla?”

Bon dia senyor Saturnino:
Em declaro fervent seguidora de les seves ideés escrites en paraules; però soc una notava sap?
Encara porto bolquers en tot això i li agraeixo profundament que tant vostè com el Manel, el Kent i tants i tants d’altres ens dediquin els seus ensenyaments, les seves transmissions.

Gràcies a vostè també he conegut al senyor Maturana, quin “paio” més espavilat! M’ha agradat molt també!
El que més m’agrada de vostès és que els porto a dins del meu cor, sense saber-ho ja els hi portava, no sé des de quan però estaven tots allà instal·lats emetent les seves ones màgiques d’amor, fe, creativitat...
Especialment m’ha agradat molt la relació que s’estableix entre les accions i els pensaments:
“Tanto el actuar como el pensar ocurren en el espacio determinado por las emociones”

Aquest espai determinat per les emocions és per mi un dels punts importants que hem de tenir en compte: el que sentim és el que determina la nostre realitat i si ens sentim bé, feliços, reconeguts, ens expandim i expandim el nostre potencial tant com ens sigui possible. En canvi si ens sentim infeliços, poca cosa, innecessaris; ens contraiem, ens tornen invisibles o la tristor s’apodera del nostre món tornant-lo gris fosc tirant a negre.

La llum ens posa en marxa:
La llum del nostre ser il·lumina als altres al expandir-nos i tots ens contagiem sense saber-ho de la llum o la foscor dels altres, per això he trobat també molt interessant aquesta frase, que crec que ens il·luminarà a tots una mica, sobretot als adults acompanyats dels aprenentatges dels infants o altres sers diversos:
“Mi función no es enseñar, sino hacer que el alumno aprenda.”

Humilitat i realitat, desig i comprensió, vincles entre matèries com en la vida mateixa on res està separat, reconeixement i alegria, creativitat i milions de camins oberts...
Gràcies per tot Saturnino, ens veiem dins del meu cor!

Entrevista a Saturnino de la Torre 

No hay comentarios:

Publicar un comentario